Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Zabdaj o swoją Spółka zoo !

Cukiernie franchisingowe

Otwarto również cukiernię franchisingową w Częstochowie. Rozpoczął się wówczas szybki wzrost liczby pracowników – w ciągu czterech lat dwukrotny: z czterdziestu do ponad osiemdziesięciu osób. Łącznie z placówkami franchisingowymi, firma A. Blikle zatrudnia dziś przeszło stu ludzi. Wprowadzony został informatyczny system księgowości. Zaczęto przyjmować zamówienia telefoniczne od klientów.

W 1993 roku zmieniła się struktura organizacji i zarządzania firmą. Znacznie rozszerzyła się też oferta: dodano sorbety i nisko- kaloryczne lody jogurtowe. Nastąpił powrót do produkcji lodów na naturalnych składnikach (poprzednio zaprzestano ich wytwarzania ze względu na trudności lokalowe). Po raz pierwszy zaproponowano klientom pączki staropolskie, torciki owocowe, tace deserów (kompozycje rozmaitych wyrobów cukierniczych) oraz piętrowe torty weselne. Wykonuje się również torty na specjalne okazje, na przykład w kształcie opakowania perfum dla firmy Christian Dior lub w kształcie czołgu.

Zaczęły powstawać kolejne cukiernie franchisingowe: w Opolu, Tarnowskich Górach, Zabrzu i Wrocławiu. Po pięćdziesięciu latach przerwy, dokonano uroczystego otwarcia kawiarni Cafe Blikle przy Nowym Świecie w Warszawie. Wnętrze utrzymane jest w stylu modernizmu (lata trzydzieste naszego wieku). Na ścianach mahoniowe boazerie, ciemnozielone obicia z materiału i liczne lustra. Stoliki o blatach z ciemnego granitu Labrador zostały wykonane na wzór przedwojennych, pochodzących z firmy Szmalen- berga. Na ścianach umieszczono reprodukcje zdjęć, grafik i dokumentów związanych z historią firmy. Dwie klimatyzowane sale mogą pomieścić około pięćdziesięciu gości. Sprowadzony z Włoch ekspres do kawy – w stylu Belle Epoque – stanowi centralny element baru. Oprócz wyrobów firmowych, podaje się też dania obiadowe. Łącznie menu obejmuje ponad 120 pozycji.

W 1994 roku przedsiębiorstwo obchodziło 125 rocznicę działalności. W tymże roku sieć wzbogaciła się o cukiernię franchisingową w Bytomiu. W ciągu trzech ostatnich lat obroty wzrosły z 780 milionów do 21 miliardów złotych. Nie chcąc utracić kontroli nad dynamicznym rozwojem firmy, Andrzej Blikle przestał na jakiś czas udzielać licencji franchisingowych.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.