Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Zabdaj o swoją Spółka zoo !

W jakim celu słuchacze zjawili się na prezentacji?

Nie powinniśmy zdawać się na los. Jeśli mamy taką możliwość, złóżmy w hotelu niezapowiedzianą wizytę i sprawdźmy wszystko osobiście. Kierownicy hoteli zawsze twierdzą, że ich sale konferencyjne są „ciche i przyjemne”. Lepiej jednak będzie, gdy sami się o tym przekonamy.

Jeśli okaże się, że do pomieszczenia docierają dźwięki z zewnątrz, powinniśmy porozmawiać o tym z kierownikiem hotelu. Poprośmy, aby podczas prezentacji sale obok były puste. Może się zdarzyć, że wszystkie pokoje w hotelu będą zarezerwowane i kierownictwo nie będzie mogło spełnić naszej prośby, jednak nie zaszkodzi o to zapytać.

Nie zapomnijmy o zapisaniu numeru telefonu do konserwatora, który zajmuje się wymianą żarówek, bezpieczników czy regulacją klimatyzacji. Nazwisko i numer telefonu do takiej osoby powinniśmy mieć zawsze pod ręką.

Pamiętajmy, że odpowiedzialność za wszystkie elementy prezentacji spoczywa na mówcy, który musi wiedzieć, jak wygląda pomieszczenie, jakiej jest wielkości, jak ustawione są krzesła i jak pada światło. Mówca powinien przybyć na miejsce na długo przed pojawieniem się słuchaczy i dostosować salę do potrzeb prezentacji.

Interesuje nas powód, dla którego słuchacze pojawili się na prezentacji. Wydawać się może, że pytanie to powinno paść w rozdziale trzecim, poświęconym analizie publiczności. To prawda, ale odpowiedź na nie musimy zweryfikować.

Czy słuchacze oczekują rozrywki, czy też poszukują ważnych informacji? A może jest to dla nich po prostu kolejne zaplanowane spotkanie? Odpowiedzi na wyżej wymienione pytania pomogą nam ustalić, czy prezentacja powinna być bardziej czy mniej formalna. Jeśli na przykład prezentacja stanowi część narady bliskich współpracowników, może być dużo bardziej nieformalna niż prezentacja dla klienta, który rozważa zakup dodatkowych usług.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.