Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Zabdaj o swoją Spółka zoo !

Określenie celu prezentacji – dalszy opis

Cel każdej prezentacji powinien być prosty i zrozumiały. David Belasco, pisarz i znana postać w kręgach teatralnych, powiedział, że myśl przewodnią każdej z jego sztuk można zapisać w formie jednego, krótkiego zdania na odwrocie wizytówki. Czy nasza prezentacja przeszłaby test Davida Belasco?

Od wielu lat prowadzę szkolenia dotyczące przygotowania profesjonalnych prezentacji. Wciąż jednak zaskakuje mnie jedno: liczba słuchaczy, którzy uważają, że celem prezentacji jest „przekazanie informacji”. Ten fałszywy pogląd wciąż pokutuje. Może to być prawda, jeśli prezentacja jest po prostu formą raportu przedstawianego podczas spotkania pracowników lub w podobnej sytuacji. Być może wtedy pełni wyłącznie funkcję informacyjną.

Przygotowywanie prezentacji powinniśmy rozpocząć od ustalenia, jaki jest jej zamysł. Wtedy będziemy w stanie osiągnąć co najmniej kilka z pięciu podstawowych celów:

– instrukcja: poinformowanie słuchaczy o czymś lub nauczenie ich czegoś

– inspiracja: zmotywowanie i zainspirowanie słuchaczy do działania

– zmiana przekonań: przekonanie słuchaczy do punktu widzenia prezentera

– stymulacja: zachęcenie do dyskusji

– zadowolenie: rozbawienie słuchaczy i zapewnienie im rozrywki.

Większość prezentacji ma na celu wpłynięcie na myśli, działania i poglądy innych osób. Jeśli taki zamysł legł u źródeł prezentacji, jest to prezentacja perswazyjna. Prawdziwie skuteczna i profesjonalna prezentacja sprawia, że słuchacze zaczynają myśleć i robić to, co prezenter chciałby, aby myśleli i robili. Słuchacze mogą też nie zgadzać się z przedstawionymi propozycjami, ale oznacza to, że zrozumieli treść prezentacji i uważnie jej wysłuchali.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.