Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Zabdaj o swoją Spółka zoo !

Strategia STP dla firmy Bikers – kontynuacja

W rezultacie uśrednienia i zaokrąglenia przydzielonych ocen do pełnych liczb rzeczywistych otrzymano wyniki przedstawione w tabeli 6.5. Graficzny obraz profilów konkurencji pokazuje, że na masowym rynku rowerowym zwyciężają przede wszystkim hipermarkety, dzięki dużej dostępności i bardzo atrakcyjnym cenom. Jedynym obszarem, w którym firma nie dorównuje konkurentom, jest sieć dystrybucji. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, to każdy z głównych konkurentów firmy ma zupełnie inną koncepcję obecności na rynku. Odrębną pozycję zajmują zwłaszcza hipermarkety, stawiające wyłącznie na cenę i dostępność. Różnica pod tym względem między pozostałymi firmami jest nieco mniejsza, chociaż najsłabsze są tradycyjne sklepy sportowe.

Analiza konkurencji wskazuje, że najsłabsze ogniwo w działalności firmy to dystrybucja. Po wejściu do trzech centrów handlowych Bikers powinna osiągnąć mniej więcej taką pozycję, jaką ma sieć GoBike. Dzięki temu jest szansa na stworzenie wizerunku firmy dostępnej dla klientów, o szerokim asortymencie i dobrym serwisie. Presja cenowa zostanie złagodzona po sprowadzaniu tańszych rowerów z Włoch. Firma będzie zatem kontynuowała strategię koncentracji, obsługując klientów z nisz rynkowych. Są nimi amatorzy sportów rowerowych oraz osoby uznające jazdę na rowerze za styl życia – mężczyźni w wieku 30-40 łat oraz kobiety mieszkające w większych miastach. Oferowane korzyści to przede wszystkim wysoka jakość produktów i serwisu.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.