Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Zabdaj o swoją Spółka zoo !

Wybór kierunków działań przy promowaniu produktu

Kierunki działań związanych z produktem znajdują wyraz innowacji w stosowanych przez przedsiębiorstwo strategiach postępowania i eliminacji przy zmianach istniejącego programu produkcji i sprzedaży.

Strategie te nawiązują najpierw do ogólnych kierunków działań, a następnie do kierunków, które muszą ulegać i ulegają konkretyzacji, odpowiadającej potrzebom przedsiębiorstwa.

Przyjmując za punkt wyjścia istniejący program produkcji i sprzedaży produktów, przedsiębiorstwo może wybierać kierunki działań oparte przede wszystkim na:

– stosowaniu strategii innowacji w dziedzinie produktów

– stosowaniu strategii eliminacji produktów z rynku

– połączeniu strategii innowacji ze strategią eliminacji.

Pierwszy kierunek polega na tym, że ilość produktów oraz ich odmian nie ulega zmianie. Innowacje są skierowane na upraszczanie lub usprawnianie konkretnych odmian istniejących produktów (odmiany A3 i B2). Drugi kierunek postępowania jest związany ze zwiększeniem przez przedsiębiorstwo liczby odmian produktu (odmiany AiAJ oraz pozostawieniem odmian produktu B w dotychczasowej ilości. Trzeci kierunek postępowania – w przeciwieństwie do drugiego – nie polega na zwiększaniu liczby odmian produktu, lecz na wprowadzeniu na rynek nowego produktu w dwóch odmianach (C1iC2). Wszystkie kierunki postępowania odzwierciedlają zróżnicowany zakres oraz stopień intensywności innowacji, poczynając od usprawnień istniejącej odmiany produktu, a kończąc na wprowadzeniu na rynek nowego produku.

Istniejący program produkcji i sprzedaży jest poddawany również zmianom w rezultacie stosowania strategii eliminacji produktów z rynku. W ramach tej strategii można wyróżnić przede wszystkim dwa kierunki postępowania. Pierwszy jest związany z eliminacją z rynku produktu B we wszystkich odmianach (poz. 5) oraz z pozostawieniem dotychczasowej liczby odmian produktu A. Ten kierunek wyraża pogłębienie specjalizacji w dziedzinie produkcji i sprzedaży. Drugi kierunek postępowania wyraża redukcję odmian produkowanych i sprzedawanych produktów A i B (redukcja A3 i B3).

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.