Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Zabdaj o swoją Spółka zoo !

Wykorzystaj szum wokół pikantnego skandalu

Janet Jackson zyskała darmową reklamę wartą miliony dolarów po skandalu podczas meczu Super Bowl. Gdy dochodzi do skandalu, media go rozdmuchują. Świat zalewają związane z nim zdjęcia i wywiady. Dziennikarze prześcigają się w wynajdywaniu pokrewnych tematów, znając nienasycone apetyty widzów, słuchaczy i czytelników.

Sprytni magicy mediów wiedzą, jak łatwo można wykorzystać sławną ofiarę, by wytworzyć medialną falę. Joseph Grundfest, profesor prawa na Uniwersytecie Stanforda i były członek Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, jest jednym z nich. Nadzoruje Stanford Securities Class Action Clearinghouse. W sierpniu 2003 roku udzielił wywiadu dla magazynu „Fortune”. Poproszony o wytłumaczenie w dwóch słowach skandalów finansowych, które wstrząsnęły korporacjami w ciągu ostatnich lat, powiedział: „Winona Ryder”. Odniósł się w ten sposób do szeroko opisywanej kradzieży skarpetek, jakiej dopuściła się aktorka.

Grundfest wyjaśnił: „Winona Ryder miała świadomość, że łamie obowiązujące prawo, wkładając kaszmirowe skarpetki do torby, a później wynosząc je ze sklepu. Więc dlaczego to zrobiła? Doszła do wniosku, że prawdopodobieństwo wpadki jest bardzo małe oraz że nic strasznego by się nie stało, gdyby nawet została złapana. Bardzo możliwe, że wielu dyrektorów, którzy popełniają przestępstwa, stosuje te same kalkulacje”.

Grundfest zajął podobne stanowisko, mówiąc o Marcie Stewart: „Martha być może jest winna. Nie tylko próbowała zatuszować sprawę, lecz wzięła do rąk tusz tani i w złym guście”.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.